696 977 400 agnieszka.janas@wp.pl

Zaczynałam od stopera – Czym kierować się przy wyborze zegarka sportowego

Gdy zaczynałam biegać miałam zwykły zegarek ze stoperem. By jakoś kontrolować ilość kilometrów przyjęłam, ze każdy kilometr przebiegam w 5 minut. No chyba, że biegałam interwały to wtedy nie szacowałam dystansu, biegałam na samopoczucie. Jak zbliżały się zawody to po prostu robiłam szybkie przebieżki mniej więcej na odcinkach 100m. Jak się potem okazało to bywało, że biegam znacznie szybciej niż dotychczas. Nawet kiedyś mój były trener Zbyszek Nadolski powiedział:,, Jak biegłaś 5 min/km jak my z Karoliną (rekordzistka Polski w półmaratonie) biegliśmy 4 min/km i nie mogliśmy Ciebie dogonić. No cóż forma była…

Potem przyszedł czas na Garmin 305 . Trochę duży jak na moją mała rączkę, ale co tam …W końcu GPS, pomiar dystansu, tętna i tempa. W sumie wystarczały mi podstawowe funkcje. Niemniej, w miarę upływu czasu zaczęłam zauważać , że technologia się zmienia. Może to nie byłoby problemem, gdyby nie pewne utrudnienia. Po prostu zegarek bardzo długo łapał satelity, często trzeba było go ładować, a nałożenie go do sukienki wyglądało nieco komicznie.

Tym sposobem zdecydowałam się po 10latach na zmianę. Wybór padł na Polar Vantage M

Wybierając ten model przyznam, że kierowałam się subtelnym wyglądem (by pasował w końcu do sukienki) oraz możliwością wyboru czerwonego paska.

Wracając do tematu tego artykułu, jest kilka istotnych parametrów zegarka, na które moim zdaniem powinniśmy zwrócić uwagę.

Przede wszystkim to wiarygodność dystansu, jakość w zakresie znajdowania satelit oraz dokładność pomiaru tętna. Te parametry z kolei pozwalają na ocenę wydolności, postępu treningowego oraz pokazują jaka jest nasza regeneracja.

W Polar Vantage M zaskoczyłam mnie dynamika łapania satelity. Kilka sekund i mogę ruszać na trening. W porównaniu z moim poprzednim miernikiem to niebo do ziemi. Dodatkowo odcinki wykonywane na stadionie pokrywają się z rzeczywistym dystansem.

Najbardziej pozytywnie zaskoczył mnie pomiar tętna z nadgarstka. Nowoczesna technologia Precision Prime działa bez zarzutu. Dokupiłam nawet pasek na klatkę piersiową, by porównać wyniki. Nie zauważyłam praktycznie żadnych różnic. Ten aspekt na pewno warto zaznaczyć, bo nie tylko Ja, ale wielu biegaczy skarżyło się na błędne pomiary w ich zegarkach, gdy pomiar dokonywany był z nadgarstka ( nie będę tu wymieniać firm, bo nie o to chodzi, no i inne marki też idą z postępem).

Niezwykle cennym parametrem, jaki odnalazłam w Polar Vantage M jest ocena snu. To dla mnie nowość. Nightly Recharge – określa status snu i status AUN (autonomicznego układu nerwowego). Powiem Wam, że zegarka nie oszukasz ….Stres powoduje, że możesz długo spać a i tak Twój sen nie będzię regeneracyjny. Sprawdziłam osobiście.

Pozostałe funkcje, jakie oferują Wam zegarki w obecnym czasie pomagają zoptymalizować trening, ocenić postęp treningowy i regenerację.

Osobiście myślę, że warto mieć porządny zegarek, z dokładnym pomiarem odległości , tętna itd., lecz pamiętaj, że najważniejsze to słuchać Samego Siebie….

No właśnie: Kogo słuchasz?

Jeśli dotrwałeś do końca mojego artykułu mam dla Ciebie mega rabat na wszystko na www.polar.com kod:AGARUN15

No to co samych życiówek !!!!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.